2015. dec 24.

Zsírdisznóka évértékelője #2015

írta: retepudjah
Zsírdisznóka évértékelője #2015

Sziasztok zsírdisznókáim!

Nem is tudom hol kezdjen. 2015. január elsején én is tettem egy fogadalmat, mint mindenki más, viszont én nem mínusz kilókat hanem változást és sikereket fogadtam meg, amit szerintem ha nem is teljesen de teljesítettem.
Kezdjük az elején. Januárban sikeresen vettem a vizsgaidőszakot azzal a 9 vizsgámmal. Majd teltek múltak a napok, hetek és máris vége volt a Februárnak. Februárt azért se taglalom annyira, mert a felvételi jelentkezésen kívül nem nagyon történt semmi. Amire beadtam a felvételt az a Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar Ápolás- és betegellátás alapszak - Dietetikus szakiránya volt levelező képzésen, ami később nem sikerült, mármint hogy a felvételt abszolváljam, de majd 2016-ban...
Márciusban döntöttem úgy, hogy elindulok nyilvánosan is az első versenyemre, vagyis az első nem volt nyilvános csak országszerte meghirdetett, nevezési díj mentes, mindenki nyertes versenyen, aminek a neve: I. Országfutás, időpontja 2015.03.14, távja: mindenki magának választott távot, és én Kisköre-Dinnyéshát-Kisköre távot választottam, ami 8 km hosszú volt. Majd nem sokkal később elmentem életem első hivatalos futóversenyére. Erre a jeles eseményre egyik barátom, példaképem, mesterem kísért el, akit hívjunk csak Szabinak. Az esemény Nyíregyházán került lebonyolításra, és II. Tavaszváró futás néven volt ismert. Itt az én számomra a teljesen megfelelő távot az 5 km-t választottam. Ami nagyon jól sikerült, és nem is a végén végeztem a versenyen.
Eléggé mozgalmas volt a március, de míg el nem felejtem a március.29-ei Rotary Jótékonysági Futás, ahol 2 ismerősömmel futottam le az 1993 métert. Ezzel a futással támogattuk a Debreceni Hősök csapatát. Itt megismerkedtem az egyik főszerkesztővel, akivel a mai napig tartjuk a kapcsolatot, és ezzel üzenném mindenkinek, hogy aki nem csapatépítő, és ismerkedős a futás az még nem volt ilyen rendezvényen.
Áprilisban nem vettem részt semmilyen eseményen sem, viszont tudtam készülni az első kerékpár versenyemre, ami május.9.-én került megrendezésre Tiszafüreden, ami tőlem 30 km-re helyezkedik el, ezzel nem is volt gond, de nem akartunk kocsival közlekedni, ezért a verseny előtti nap áttekertünk a városba, és a legjobb haverom egyik osztálytársánál aludtunk, amit köszönök még egyszer így utólag is. :) Ezt a versenyt már nyolcadik alkalommal rendezték meg ahol a feladat a Tisza-tó körbetekerés volt. Nem tudom ki mennyire ismert a Tisza-tónál, de a gáton és a 33-as főúton körbetekerve a tavat összesen 65 km-re jön ki. Az esemény neve: 8. Intersport Tour de Tisza-tó. A több, mint 1500 fős kerékpározó közül az előkelő 606.-ik helyezést értem el. Jövő évi célom mindenféleképpen a TOP 500-ba való bekerülés lesz.
Csak, hogy minden szüzességemet elveszítsem, idén júniusban részt vettem az egyik legjobb haverommal, és ismerősöm férjével Tokajon az I. Hétszőlő extrém Futóversenyen. Gyönyörű helyen, 32 fokos hőségben, árnyékmentes, dombon felfutó verseny volt. A táv: 1,5 km, viszont a szintkülönbsége 202 m. Ha lesz 2016-ban akkor mindenféleképpen részt szeretnék venni, mert remek kezdeményezésnek tartom.
A nyár előtt és a vizsgaidőszak után még eljutottam június.20.-án én és 4 barátom a Velencei tóra egy 5 km-es, ColorRun nevezetű futófesztiválra. Ezen a fesztiválon nem a futás volt a cél, hanem a vidámság, a mások támogatása, mi ezt a fesztivált 2 naposra húztuk, mert az utazást nem tudtuk megoldani, csak egy sátras összebújós estével, és egy korai hajnali vonatozással. A futás végén, több koncertet hallgathattunk meg INGYEN, mivel a távot teljesítettük.
Ezzel a szezonnal lezártam az év eleji szezont. A nyarat csak a pihenésre, és a diákmunkára fordítottam. Augusztusban másodjára sikerült önerőből eljutnom Görögországba, ahol eszméletlen volt a táj, a környezet az apartman, és a görög temperamentum. Szép ropogós barnára sültünk a 10 nap alatt. Képeket megtekinthetitek IDE kattintva.
Kipihenve a nyarat szeptember első hétvégéjén bele is vágtam az őszi szezonba, az első ilyen rendezvény az Electrolux VIDOR Jótékonysági futás, Vidorka Maratoni 3 km-es távja volt szeptember ötödikén. Szeptember végére még belefért a debreceni Decathlon nagyerdei futás 5,247 km-es távja. A debreceni távot egyik ismerősömmel futottam, akit hívjunk csak Nikinek.
Az év végéhez és a születésnapomhoz érve az októbert eléggé meghúztam, vagyis megfutottam. Kezdem is sorolni a fesztiválokat, futóversenyeket: október 10. 30. SPAR Budapest Maraton Fesztivál - Riska Minimaraton 5 km-es táv, Október 10. 30. SPAR Budapest Maraton - Actimel Maratonka egyéni 2,5 km-es távja, Október 24. II. Országfutás Kisköre-Dinnyéshát-Kisköre útvonalon 8 km és a hó végén október 25.-én egy újabb helyszínen Miskolcon a Barátság Maraton 5 km-es távja maradt.
Minden októberi távot nagy lelkesedéssel futottam le egyedül, de baráti kísérettel. Minden eseményre volt egy barátom aki szívesen elkísért.
2015 nem csak a sport hanem a tudomány és a közösségi életem területén is sikeres volt.
Bár nem nyertem felvételt 2 pont lemaradás miatt, de majd diploma után mindent bepótolok. 
Kezdem a tudományos életemmel, ami egy kicsit nagyobb és nagy sikert is eredményezett számomra. Az egész ott kezdődött, hogy a Rotary Jótékonysági Futáson megismert főszervező hölgy biztatására beadtam a Debreceni Egyetem Tehetséggondozó Programjába (később: DETEP), ahová felvételt is nyertem. Majd egy héttel később érkezett a tájékoztató, hogy a Debreceni Egyetem Egészségügyi Kar Verzár Frigyes Szakkollégiumába is felvételt nyertem, aminek szintén örültem, mert ha nem kaptam volna biztatást akkor be se adtam volna a jelentkezésemet. December elsején tisztújító Vezár gyűlés volt, ahol egy alelnöki posztot ajánlottak fel számomra, amit örömmel el is fogadtam, majd a szavazás követően magas fölényben, egyértelműen én lettem a Szakkollégiumunk alelnöke. Ami rengeteg feladattal jár, és felelősséggel, de később megéri minden belefektetett energiám. A DETEP-et képviselve, novemberben részt vettem a DExpon, mint kiállító. A Verzár Szakkollégium segítségével sok programra, és helyszínre sikerült eljutnom, ide sorolnám a Debreceni Egyetem Általános Orvostudományi Kar Immunológiai Intézetet, az MVM Paksi Atomerőművet, és a Jalla Éttermet, ahol a debreceni Preator Szakkollégiummal vacsorázhattunk és műsorokat nézhettünk meg.
Nagy vonalakban ennyit a tudomány oldaláról, de azért még valamit elmondanék. A tudományos kutatómunkámmal mérem fel a Kiskörei lakosok egészségmagatartását és egészségtudatos táplálkozását. Ami szerintem jól halad, mert egy hónap alatt kicsivel több, mint 600 kitöltött, és értékelhető kérdőívet eredményezett. 
A közösségi életem nem annyira tartalmas, viszont annál inkább érdekes és remek kezdeményezést értünk el a Kiskörei Fiatalokkal. 25 fővel létrehoztuk Kisköre első hivatalos ifjúsági Civilszervezetét, ami Mozdulj Kisköre Ifjúsági Egyesület néven fog ismerté válni, a közeljövőben. Az egyesület egyik alapítótagjaként, én lettem az Általános- és Egészségügyi Alelnök.

Remélem sikerült minden beleírnom az idei évből, ami kimaradt és te benn voltál akkor szólj és egyből javítom. A képről annyit, hogy ezt az éremtartót kaptam karácsonyra a szüleimtől. :)

Még egyszer szeretnék mindenkinek köszönetet mondani aki segítette a munkámat 2015-ben, és remélem 2016-ban is velem lesznek. Love u guys <3

Nyilvános terveim még nagyon nincsenek a következő évre, de mindenről tudni fogtok.

Addig is csatlakozzatok a kihívásaimhoz, vagy az edzéstervemhez:
- 30 napos PLANK KIHÍVÁS
- 30 napos SQUAT (Guggolás) KIHÍVÁS
- 30 napos HASPRÉS KIHÍVÁS
- 30 napos FEKVŐTÁMASZ KIHÍVÁS
- 10 hetes EDZÉSTERV 10 km-es FUTÁSHOZ

Kellemes Ünnepeket, Boldog Karácsonyt és Sikerekben, futásokban és edzésekben gazdag Boldog Új Évet Kívánok mindenkinek aki idáig eljutott az olvasással.

És ha már itt vagy akkor katt a like vagy megosztás gombra. ;)

Szólj hozzá

közösség tudomány november december március április május futás évértékelő június január edzésterv augusztus július alelnök szeptember október február 2015 Egyesület Budapest Miskolc Debrecen Ifjúsági Nyíregyháza Velence Maraton Frigyes Spar Szakkollégium Kisköre zsírdisznóka Mozdulj Verzár