2015. feb 06.

Túrótorta

írta: retepudjah
Túrótorta

Tészta hozzávalói:
- 170 g reszelt alma
- 1 tojás
- 50 g eritrit
- 150 g zabpehely liszt
- 6 g sütőpor (fél zacskó)
- Liga vaj (kenéshez)
 
Túróréteghez:
- 450 g túró
- 300 ml natúr joghurt
- 20 g zselatin
- 100 g eritrit (de én kicsit keveseltem, szóval lehet egy kicsit több is)
 
Elkészítés:
A torta alapját készítjük el először. A reszelt almát összekeverjük a zabpehelyliszttel. Ezután a többi hozzávalót is belekeverjük. Magas falú, lecsatolható oldalú sütőformában (26-28 cm átmérő)- amit előzőleg Liga vajjal kikentünk- előmelegített sütőben 180 fokon 15-20 perc alatt tűpróbáig sütjük. Amikor kihűlt a tortaalap, akkor öntjük rá a túrós csodát, aminek az elkészítése a következő: A túrót a joghurttal kikeverem, majd édesítem. Én a zselatint 1,5 dl vízzel mikróban 1 perc 10 másodpercig forrósítottam , majd beleöntöttem a zselatint és gyorsan elkevertem és a masszához adtam. Mivel nem volt eper (eredeti recept alapján) Ezért egy marék Fitness müzlit raktam bele.
Az én tortám alakját Tupperware DesszertesGyűrű formával alakítottam, ki de ha nincs otthon, akkor megfelel a csatos tortaforma is amibe a tésztát tettük. Ha kész hűtőbe tesszük kb 4 órára és hidegen tálaljuk.
Díszítéshez legalább 70%-os étcsokoládét használjunk. Elkészítése egyszerű: 1 percre betesszük a tábla csoki felét eltöredezve, és egy kiskanál olívaolajjal összekeverve csomómentesre keverjük, és rácsöpögtetjük a kész tortánkra.
 
Elnézést, hogy ilyen későn, írom de most értem gép közelbe szép estét nektek :)

Kövessétek Facebookos oldalamat és csekkoljátok mindennapos történéseimet Instagram profilomon.

Szólj hozzá

február túrótorta 2015